Inschrijving Schiedamse Poetry Slam geopend!

Gepubliceerd op: 3 mei 2024 13:48

Woordkunstenaars, opgelet! De inschrijving voor de 5e editie van de Schiedamse Poetry Slam is geopend. Tot en met 19 mei kunnen rappers, spoken word-artiesten, sonnetschrijvers en ander taalperformers zich inschrijven voor dit jaarlijkse evenement, dat in juni en juli plaatsvindt in de bibliotheek in de Korenbeurs.

Poetry Slam is een internationaal bekend concept en is ook in Nederland een geliefd fenomeen. De winnaar van de finale wordt afgevaardigd om Schiedam te vertegenwoordigen in de landelijke finale bij het NK Poetry Slam in het najaar 2024. De landswinnaar stroomt vervolgens door naar het Europees Kampioenschap én mogelijk het WK. Een prachtige kans voor opkomend talent om zichzelf te presenteren.

Schiedam blijkt een waar literair strijdtoneel te zijn, dat inmiddels vele talenten een podium heeft geboden. Soraya Speaking nam vorig jaar als winnaar het stokje over van KMR, die inmiddels als stadsdichter voor de stad Schiedam is aangesteld. En Zaïre Krieger, finalist van de eerste Schiedamse Poetry Slam, trad vorig jaar op voor de Koning en was meerdere malen op nationale TV te bewonderen. Kortom, Schiedam is de stad waar je als woordkunstenaar wil zijn!

Tot en met 19 mei inschrijven!

Als woordkunstenaar kun je je inschrijven tot 19 mei voor 2 voorrondes. De eerste vindt plaats op woensdag 05 juni en de tweede op woensdag 19 juni 2024. De finale is op 03 juli. Per voorronde is er plek voor 8 deelnemers. Per voorronde gaan er 2 deelnemers door naar de finale. Gebruik voor je inschrijving het online formulier op de website van de Schiedamse Poetry Slam.

De Schiedamse Poetry Slam is een samenwerking tussen Verbalism, de Bibliotheek Schiedam en het Literair Gezelschap Schiedam.

Schrijf je in voor de Schiedamse Poetry Slam